Siirry sisältöön

Vastuullisuustavoitteet vuodelle 2021


Vastuullisuustavoitteemme keskittyivät viime vuonna sisäiseen ja ulkoiseen viestintään, sekä kestävän tuotteen suunnitteluun ja lanseeraukseen. Vuodelle 2021 olemme edelleen tarkentaneet näitä tavoitteita ja pyrimme vuoden 2021 aikana parantamaan näitä asioita entisestään. 


1.    Sisäisen vastuullisuusviestinnän kehittäminen


Käymme jokaisen työntekijämme kanssa läpi, mitä vastuullisuus Natura Vivalla tarkoittaa ja miten sen tulisi näkyä jokaisen omassa toiminnassa työaikana. Tärkeintä on, että palvelumme järjestetään turvallisesti, emmekä toiminnallamme aiheuta vahinkoa toiminta-alueemme ympäristölle.


2.    Ulkoisen vastuullisuusviestinnän kehittäminen


Ulkona on hyvä olla. Toimintamme perustuu siihen, että toiminta-alueidemme luonto pystyy tarjoamaan vierailijoillemme positiivisia kokemuksia sekä jaksamista arkeen. Siinä samalla kävijän luontosuhde voi parantua ja ohjata kestävämpiin toimintatapoihin myös jatkossa. 


Vuonna 2021 seuraamme, että viestimme vastuullisuudesta säännöllisesti ja syksyllä voimme arvioida omaa viestintäämme kerätyn tiedon avulla. Kesäkaudella 2021 asiakkaillamme on myös mahdollisuus antaa palautetta omasta käynnistään ja kommentoida myös kokemustaan meidän vastuullisuudestamme. Näiden palautteiden kautta voimme parantaa omaa toimintaamme ja mahdollisesti luoda uusia tavoitteita tuleville vuosille. 


3.    Kestävän ryhmäretken suunnitteleminen kansainvälisille markkinoille


Jo kaudella 2020 meillä oli tavoitteena suunnitella ja lanseerata kestävä ryhmäretki, jonka avulla asiakkaamme voisivat tutustua Itämeren rannikkoon kestävällä tavalla. Pandemia siirsi tämän vuodella eteenpäin.


Suunnittelimme retken yhteistyössä Helsinki Oppaiden kanssa ja osallistuimme sillä Business Finlandin tuotekehityskilpailuun. Toukokuun lopussa saimme tiedon, että tuotteemme on voittanut kilpailun. Kerromme varmasti asiasta lisää, kun julkaisemme tuotteen myyntiin!